Bom galera voltando a saga dos documentários, vou falar agora de dois que considero um dos melhores que já vi até agora. Vamos lá.
Surplus - Terrorized Into Being Consumers (2003 - Sweden)
O objetivo principal desse é falar sobre o consumismo cada vez maior no planeta. Alternando em diversos países e situações o documentário entrevista pessoas no seu dia dia. Alguns famosos exemplos são citados como a cúpula do G8 e Fidel Castro em Cuba.
Mas o diferencial desse documentário sem duvida é a edição deixando ele super foda com seus mixes transformando quase em musicas.
Partes hilárias que posso destacar é uma entrevista de uma garota cubana descrevendo sua primeira viagem a Londres e uma palestra motivacional feita pelo presidente da Microsoft Mike Balmer.
Realmente minhas palavras não descrevem o documentário a altura, mas eu altamente recomendo vc’s assistirem. Ele é ótimo.
What would Jesus buy? (2007 - U.S.A)
Esse documentário é hilário e ao mesmo tempo preocupante. Ele mostra a missão do Reverendo Billy e o coral da igreja “Stop Shopping” em salvar o Natal do “Shopocalypse”.
O que seria isto? Ele mostra que o povo se interessa demais em comprar e comprar e cada vez menos viver, com isso perdendo sua liberdade e se apegando cada vez mais aos bens materiais.
Focado no período do Natal onde principalmente nos EUA rola uma loucura do povo quase matarem uns aos outros para poder pegar o ultimo item na prateleira do shopping.
Cenas hilárias acontecem por exemplo quando o Reverendo Billy entra em uma loja da Disney dizendo que o Mickey Mouse é o anticristo ou quando eles vão tentar exorcizar uma loja do Wall Mart.
Realmente vale a pena, ah e quem ajudou a produzir foi Morgan Spurlock o mesmo do Super Size Me e 30 days.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi guys, I'm back to talk about documentaries that I like and recommend, these two are the ones that I like most. So let's go.
Surplus - Terrorized Into Being Consumers (2003 - Sweden)
The main point is to talk about consumption in the Western world. Giving us some interviews to an techno soundtrack, resulting in what can best be described as the cinematic equivalent of hip hop.
The great idea of this one is absolutely the music edition with techno music and using famous figures as examples to talk about consumption. The movie knows those problems and uses it’s editing to mock both personalities, like introducing a Cuban girl telling us how impressed she was by the well stocked supermarkets on her trip to London. On other hand, in its criticism of corporatism, showing a crazy Mike Balmer (Microsoft C.E.O) in full motivational mode, screaming how much he loves Microsoft.
I really can’t describe this doc how much it deserves, but I can assure that is really good.
I really want to thank my friend Linton from Australia for introduced me this work of art. Thanks man.
What would Jesus buy? (2007 - U.S.A)
Surplus - Terrorized Into Being Consumers (2003 - Sweden)
O objetivo principal desse é falar sobre o consumismo cada vez maior no planeta. Alternando em diversos países e situações o documentário entrevista pessoas no seu dia dia. Alguns famosos exemplos são citados como a cúpula do G8 e Fidel Castro em Cuba.
Mas o diferencial desse documentário sem duvida é a edição deixando ele super foda com seus mixes transformando quase em musicas.
Partes hilárias que posso destacar é uma entrevista de uma garota cubana descrevendo sua primeira viagem a Londres e uma palestra motivacional feita pelo presidente da Microsoft Mike Balmer.
Realmente minhas palavras não descrevem o documentário a altura, mas eu altamente recomendo vc’s assistirem. Ele é ótimo.
What would Jesus buy? (2007 - U.S.A)
Esse documentário é hilário e ao mesmo tempo preocupante. Ele mostra a missão do Reverendo Billy e o coral da igreja “Stop Shopping” em salvar o Natal do “Shopocalypse”.
O que seria isto? Ele mostra que o povo se interessa demais em comprar e comprar e cada vez menos viver, com isso perdendo sua liberdade e se apegando cada vez mais aos bens materiais.
Focado no período do Natal onde principalmente nos EUA rola uma loucura do povo quase matarem uns aos outros para poder pegar o ultimo item na prateleira do shopping.
Cenas hilárias acontecem por exemplo quando o Reverendo Billy entra em uma loja da Disney dizendo que o Mickey Mouse é o anticristo ou quando eles vão tentar exorcizar uma loja do Wall Mart.
Realmente vale a pena, ah e quem ajudou a produzir foi Morgan Spurlock o mesmo do Super Size Me e 30 days.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi guys, I'm back to talk about documentaries that I like and recommend, these two are the ones that I like most. So let's go.
Surplus - Terrorized Into Being Consumers (2003 - Sweden)
The main point is to talk about consumption in the Western world. Giving us some interviews to an techno soundtrack, resulting in what can best be described as the cinematic equivalent of hip hop.
The great idea of this one is absolutely the music edition with techno music and using famous figures as examples to talk about consumption. The movie knows those problems and uses it’s editing to mock both personalities, like introducing a Cuban girl telling us how impressed she was by the well stocked supermarkets on her trip to London. On other hand, in its criticism of corporatism, showing a crazy Mike Balmer (Microsoft C.E.O) in full motivational mode, screaming how much he loves Microsoft.
I really can’t describe this doc how much it deserves, but I can assure that is really good.
I really want to thank my friend Linton from Australia for introduced me this work of art. Thanks man.
What would Jesus buy? (2007 - U.S.A)
This doc is hilarious and at the same time gives us a little concern. It shows the mission of Reverend Billy and the Church of Stop Shopping Gospel Choir to save Chirstmas from the Shopocalypse.
Shopocalypse shows people that are suffering of being addicted consumers and with this loosing their freedom and only caring about materials products.
Focus on Chirstmas season, mainly in U.S.A stores where crazy things happen in this time. Shows how people can reach to only buy a product that most of times they don’t really need it.
Hilarious scenes happen for example when Reverend Billy enter in a Disney shop and starts to yell that Mickey Mouse is the antichirst. Or when he and his group go to a Wall Mart shop and try to exorcise the shop, lol.
It’s really good and one another good thing is that Morgan Spurlock from Super Size Me and 30 days helped producing this documentary.
So if you really like doc’s you will love these two.
See ya.
Shopocalypse shows people that are suffering of being addicted consumers and with this loosing their freedom and only caring about materials products.
Focus on Chirstmas season, mainly in U.S.A stores where crazy things happen in this time. Shows how people can reach to only buy a product that most of times they don’t really need it.
Hilarious scenes happen for example when Reverend Billy enter in a Disney shop and starts to yell that Mickey Mouse is the antichirst. Or when he and his group go to a Wall Mart shop and try to exorcise the shop, lol.
It’s really good and one another good thing is that Morgan Spurlock from Super Size Me and 30 days helped producing this documentary.
So if you really like doc’s you will love these two.
See ya.
Nenhum comentário:
Postar um comentário